محاسبه متراژ سنگ برای نما

www.stoneesf.comخرید مستقیم انواع سنگ ساختمانی و نما

محاسبه متراژ سنگ برای نما

۲ بازديد

نحوه محاسبه متراژ سنگ نمای ساختمان

محاسبه متراژ سنگ نمای ساختمان موضوع مهم و البته گاهی چالش برانگیز است. معماران، مهندسان و سنگ کاران هر کدام شیوه مختص خود را برای محاسبه متراژ سنگ نمای ساختمان دارند، که در نهایت نتیجه می‌تواند یکی باشد. ما قصد داریم در این مقاله به بررسی موضوع محاسبه متراژ سنگ نما  بپردازیم.

سنگ نمای ساختمان

خرید سنگ ‌نما به منظور پوشش و تزئین ظاهر بیرونی ساختمان، افزایش بسیار زیادی پیدا کرده است. به همین دلیل نحوه محاسبه متراژ سنگ نما اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. به طور کلی، سنگ نمای ساختمان یکی از پارامترهای مهم در صنعت ساختمان‌سازی به حساب می‌آید.

 

ویژگی‌های سنگ نما

 

سنگ نما دارای ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردی است که  که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

زیبایی چشمگیر:

سنگ نما در مکانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در معرض دید همگان قرار دارد.

مقاومت بالا در برابر تغییرات آب و هوایی: سنگ ‌نما در بیرونی‌ترین قسمت ساختمان استفاده می‌شود، بنابراین باید در برابر شرایط جوی پایدار و مقاوم باشد.

وزن پایین:

تراکم و وزن سنگ‌ در کاربرد آن به عنوان سنگ‌نما اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. هر چقدر تراکم سنگ پایین‌تر و وزن آن سبک‌تر باشد، استفاده از آن راحت تر است.

چسبندگی مناسب:

یکی از خصوصیات مهم سنگ بنا، چسبندگی آن به سیمان است. این ویژگی باعث می‌شود تا از سقوط سنگ جلوگیری شده و ظاهر اولیه ساختمان نیز حفظ شود.

عدم جذب آلودگی و نظافت آسان: سنگ نما نباید که آلودگی‌ها را جذب خود کرده و  نظافت آن نیز به راحتی انجام گیرد.

کدام‌ سنگ‌ها به عنوان سنگ نما کاربردی تراست؟

سنگ تراورتن:

 این سنگ‌ به علت وزن کم و تخلخل بالا چسبندگی زیادی با ملات ساختمانی دارد. همچنین به دلیل ساب‌پذیری بسیار خوب نیز به درخشندگی نسبتا بالایی می‌رسد و آلودگی کمتری را جذب می‌نماید.

سنگ مرمریت:

سنگ مرمریت در مقایسه با تراورتن، وزن بالاتری دارد. سنگ مرمریت، بیشتر در فضای داخلی ساختمان کاربرد دارد.

سنگ‌ گرانیت: گرانیت از سنگ‌های بسیار مقاوم و مستحکم به حساب می‌آید. این سنگ در گذشته کاربرد بالایی به عنوان‌ نمای ساختمان داشته است، اما به مرور زمان و آشنایی با معایب آن ازجمله تراکم و وزن بالا، استفاده از گرانیت در نمای ساختمان‌ محدودتر شده است.

چگونه سنگ مناسب برای نمای ساختمان خود را انتخاب کنیم؟

شرایط آب و هوایی:

 یکی از مهم‌ترین مواردی که در هنگام خرید سنگ نما باید به آن توجه کرد، شرایط آب و هوایی منطقه‌ای است که ساختمان در آن‌‌جا واقع شده است.

مقاومت در برابر باران‌های اسیدی:

 در صورتی که ساختمان شما در شهرهای پر جمعیت و صنعتی قرار دارد و هدفتان استفاده از سنگ‌ نما است، باید در نظر داشته باشید که این سنگ باید در مقابل آلودگی‌های محیطی و باران‌های اسیدی مقاوم باشد.

تناسب سنگ‌ نما با معماری ساختمان:

 به طور کلی ایجاد تناسب و هارمونی در میان ‌اجزای مختلف ساختمان از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. رعایت این تناسب قطعا موجب زیباتر دیده شدن ساختمان شما نیز خواهد شد.
خرید سنگ از کارخانه

نحوه محاسبه متراژ سنگ نما برای ساختمان

به طور کلی داشتن اطلاعات دقیق در مورد متراژ سنگ نما نه تنها برای معمار ساختمان اهمیت ویژه‌ای دارد، بلکه به منظور خرید سنگ، قیمت آن و هزینه‌ای که قرار است برای حمل و نقل و دستمزد اجرا و نصب سنگ صرف شود نیز مهم است.

 در واقع ابتدا لازم است مساحت قسمت‌هایی مانند درهای ورودی، پنجره و دودکش‌ها از مساحت کل ساختمان کسر شود. پس از آن مساحتی که قرار است با سنگ پوشش داده شود را برمساحت یک سنگ تقسیم می‌کنیم تا تعداد سنگ‌های مورد نیاز برای نمای ساختمان را به دست آوریم.

 عوامل موثر بر قیمت سنگ نما

کیفیت سنگ: کیفیت سنگ یکی از موارد مهم در قیمت سنگ است. به عنوان مثال سنگ‌های سفید بدون رگه یا با رگه‌های بسیار کم و همچنین سنگ‌هایی که تخلخل پایینی دارند، در ردیف سنگ‌های گران‌ قیمت قرار می‌گیرند.

مقاومت و استحکام سنگ: هر چقدر مقاومت سنگ‌های ساختمانی بالاتر باشد، قیمت سنگ نما بیشتر خواهد بود.

نوع فرآوری سنگ: هر چقدر فرآوری سنگ ها با دستگاه های دقیق‌تر و مجهزتر باشند، سنگ تولید شده قیمت بالاتری خواهد داشت.

معدن سنگ: برخی از  سنگ ها، به نوعی برند معتبر در دنیای سنگ تبدیل شده‌اند و به همین دلیل محصولات آن‌ها قیمت نسبتا بالاتری دارند.

جهت خرید سنگ  با شماره های 09130000627-03191010627 تماس بگیرید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.